ArtykułyRozpici celebryci, czyli jak zaopatrzyć się na lata

Rozpici celebryci, czyli jak zaopatrzyć się na lata

Za wieloma znanymi markami alkoholi kryją się znani nam celebryci, którzy po osiągnięciu szczytu kariery zaczęli podbijać rynek alkoholowy. Większość jest jedynie twarzą w marketingu, lecz zdarzają się i ci, którzy angażują się w produkcję. Jedni idą w kierunku wina lub piwa, inni w mocne alkohole. My dziś skupimy się jedynie na markach twardego alkoholu, z którymi kojarzone są takie sławy jak George Clooney, Robert De Niro czy David Beckham.

George Clooney

Zacznijmy od jednego z najbardziej popularnych trunków, czyli Casamigos Tequila, której twarzą jest George Clooney. Jest to Tequila najlepszej jakości, ceniona na całym świecie, wyrabiana w 100% z błękitnej agawy Weber, dostępna w wersjach Blanco, Reposado i Anejo. Marka odniosła niesamowity sukces, ostatecznie kupiona została przez koncern alkoholowy Diageo w 2017 roku. 

Cheech Marin

Niedaleko tequili, znajdziemy mezcal, którym akurat zajął się amerykański komik i aktor Cheech Marin. Został on twarzą oraz ambasadorem marki Tres Papalote Mezcal. Jego przesłanie do opinii publicznej brzmi: „Teraz twoja kolej – odkryj ducha nowej ery i poznaj magię Tres Papalote Mezcal – mój Mezcal!” 

Ryan Reynolds

Jeśli chodzi o gin, jeden z najlepiej znanych produkowany jest przez gorzelnię House Spirits. Marce Gin Aviation, o której mowa, „twarzuje” aktor Ryan Reynolds, od kiedy w 2018 roku zakupił znaczą część marki. Obecnie Aviation jest dystrybuowany w Stanach Zjednoczonych i 15 innych krajach, w tym w Kanadzie, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Rosji, Włoszech, Niemczech, Holandii i Australii. 

Matthew McConaughey

Niektórzy celebryci nie tylko są twarzą lub współudziałowcami konkretnych brandów, część mocno angażuje się w aspekty produkcyjne. Przykładem tu może być Matthew McConaughey, który został mianowany dyrektorem kreatywnym Wild Turkey. Na początku 2018 roku firma wypuściła pierwszy efekt współpracy – 8-letni Wild Turkey uszlachetniony węglem mesquite z rodzinnego stanu McConaughey, Teksasu. 

David Beckham

W kierunku whisky poszedł również David Beckham, który jest zaangażowany w markę Haig Club. Ta whisky zbożowa, opracowana została we współpracy z brytyjskim przedsiębiorcą Simonem Fulle. 

Walton Goggins

Podobnie zadziałał amerykański aktor Walton Goggins, który jest współzałożycielem marki Mulholland Distilling, produkującej między innymi amerykańską whisky, wódkę oraz gin. Wszystkie wyrabiane są ze zbóż oraz ziół Kalifornijskich, dostępne są w całych Stanach Zjednoczonych oraz większości Europy. 

Ron Jeremy

W stronę rumu, poszedł między innymi Ron Jeremy, wszystkim znany aktor oraz producent filmów dla dorosłych. „Ron” oznacza rum po hiszpańsku, stąd nazwa Ron de Jeremy. Jest to rum o niesamowitej różnorodności i rozpoznawalności, zestawiany z destylatów produkowanych w wielu krajach ameryki południowej. 

Dan Aykroyd

Jedną z najbardziej popularnych marek alkoholi wypromowanych przez celebrytę jest Crystal Head Vodka. Marka wódki produkowanej przez Globefill Inc. w Nowej Funlandii i Labradorze w Kanadzie, której twarzą oraz współwłaścicielem jest Dan Aykroyd. Marka została wymyślona i założony przez Aykroyda oraz artystę Johna Alexandra w 2007 roku. Występuje w 5 różnych wariantach i jest dostępna prawie na całym świecie. 

Channing Tatum

Swój odcisk w alko biznasie ma również Channing Tatum, który został twarzą wódki rzemieślniczej, dwadzieścia razy destylowanej, Born and Bred. Niestety w tej chwili dostępna jest jedynie w Stanach Zjednoczonych, lecz może w końcu doczekamy się jej debiutu w Europie. 

Bill Murray

Bycie twarzą marki wódki, zdaje się być wystarczająco popularne by nawet znany aktor Bill Murray się na to skusił. W ostatnim odcinku David Letterman Show, Murray reklamował i zachwycał wódkę Slovenia, której wraz z Misha Baryshnikov jest rzecznikiem oraz ambasadorem. 

Robert De Niro

Poza hotelami i restauracjami, Robert De Niro zainwestował w produkcję i dystrybucję wódki o nazwie VDKA 6100. Definitywnie jego twarz sprawiła, że wódka zdobyła swoją chwilową popularność, lecz wydaje się że byłoby to na tyle, gdyż recenzje nie wyszły zbyt pozytywnie.

Chazz Palminteri

Mały niewypał zaliczyła też BiVi Vodka, której ambasadorem jest Chazz Palminteri. Jest to marka o niezbyt inspirującym przesłaniu. Ich slogan brzmi “Jeśli lubisz babeczki, zjedz babeczkę. Jak lubisz dobrą wódkę, pij dobrą wódkę”. Przesłanie to trafiło chyba tylko do amerykanów włoskiego pochodzenia, wśród których BiVi cieszy się dużą popularnością. 

Steven Soderbergh

Do ciekawych alkoholi należy Singani 63, którego współwłaścicielem jest reżyser Steven Soderbergh. Czym jest Singani? Jest to alkohol wysokoprocentowy destylowany z białych winogron Muscat Aleksandria. Jest produkowany tylko w boliwijskich wysokich dolinach i jest uważany za dziedzictwo kulturowe oraz narodowy trunek Boliwii. Jego charakter i metody produkcji są najbliższe eau-de-vie, ale na potrzeby handlu międzynarodowego klasyfikowana jest jako brandy. 

Danny DeVito

Na tle innych celebrytów angażujących się w firmy alkoholowe, wyróżnia się Danny DeVito, będący właścicielem oraz twarzą własnej marki Limoncello. Legenda głosi, iż marka powstała dzień po zarwanej nocce, podczas której DeVito balował z Georgem Clooneyem. Ponoć następnego dnia DeVito od razu poszedł wziąć udział w talk-show „The View” i na żywo pocisnął George’a W. Busha, przy wtórze śmiechów Rosie O’Donnell i Joya Behara. 

Jak widzicie, wiele marek alkoholi wzbija się na wyżyny, korzystając z twarzy zaprzyjaźnionych celebrytów gwarantując im wysokie wynagrodzenie, udziały w firmie lub zapas „paliwa” na długie lata. Kto by tak nie chciał? 😉

MojBar

Obserwuj nas:

15,622FaniLubię
25,682ObserwującyObserwuj
181,000SubskrybującySubskrybuj

Najnowsze: