ArtykułyGotowe drinki alkoholowe, czyli RTD

Gotowe drinki alkoholowe, czyli RTD

Czym są gotowe drinki alkoholowe w butelkach i kartonach? Jaką jakość reprezentują produkty RTD z Lidla, Biedronki czy Żabki? Czym są kraftowe ich wersje i czy warto ich spróbować? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Rynek gotowych drinków alkoholowych przechodzi renesans na świecie. Po wielu latach powrócił również do Polski i to można powiedzieć, że w wielkim stylu. Największe sieci sklepów mają swoje propozycje alkoholowych RTD, a puszkowane ich wersje występują w każdym sklepie i noszą logotypy takich marek jak Jack Daniel’s, Absolut, Gordon’s, Jim Beam czy Żubrówka.

Czym jest drink RTD?

Zacznijmy od nazwy. RTD to skrót od angielskiego „Ready To Drink”, czyli koktajl gotowy do wypicia. Pierwsze propozycje „gotowców” pojawiły się ponad 20 lat temu, kiedy to sukcesy świętowały Bacardi Breezer czy Smirnoff Ice. Po pierwszym okresie euforii wśród konsumentów, zainteresowanie jednak spadło. Prosta kalkulacja cenowa sprawiła, iż powrócili oni do picia klasycznej wódki z sokiem. Obecnie oferowane gotowe drinki alkoholowe mają lepszą jakość, ale czy adekwatną do swojej ceny?

Gotowe drinki z Lidla, Biedronki i Żabki

Każda większa sieć sklepów ma obecnie w swojej ofercie drinki RTD. Niektóre zamknięte w małych butelkach czy puszkach, a jeszcze inne w ponad litrowych kartonach. Czy jednak ich jakość może być porównywalna z koktajlami świeżo przygotowywanymi w domu czy oferowanymi w barach? Przede wszystkim moc produktów RTD jest znacząco obniżona względem tej jaka osiągniemy miksując samemu. Może to mieć swoje uzasadnienie wysoką akcyzą, jednak mocno rzutuje na jakość. Smak w większości wypadków również pozostawia wiele do życzenia. Masowa produkcja i kompromis względem użytych składników odciskają swoje piętno. Czy jednak wszystkie oferowane gotowe drinki nie są warte spróbowania?

Kraftowe drinki butelkowane

Rynek RTD staje się na tyle prężny, iż zainteresowały się nim również marki super premium. Przykładem może być Chopin Signature Cocktails, linia gotowych drinków zamknięta w bardzo eleganckim opakowaniu. Chopin słynie przede wszystkim ze swoich wysokiej jakości wódek, w tym wypadku połączonych z wyselekcjonowanymi składnikami i sprzedawanymi pod postacią pięciu ekskluzywnych RTD.

Jak mówi Artur Wawrzyszczak pomysłodawca i twórca projektu, prace nad koktajlami trwały ponad 15 miesięcy. Artur, który od 5 lat pełni funkcję Chopin Master Bartender wykorzystał swoje umiejętności potwierdzone mistrzowskimi tytułami międzynarodowych konkursów barmańskich, aby stworzyć najwyższej jakości produkty godne marki Chopin.

Wśród proponowanych koktajli mamy:

Potato Martini – klasyk skomponowany z wódki ziemniaczanej Chopin i wytrawnego wermutu.

Negroni – król butelkowanych koktajli z idealnie zbalansowanymi ginem, czerwonym bitterem i słodkim wermutem.

Espresso Martini – legendarny już koktajl na bazie żytniej wersji Wódki Chopin, idealny do komponowania z deserami.

Potato Manhattan – ciekawa propozycja klasycznego koktajlu na whiskey. Tu stworzony na bazie starzonej Vintage Chopin z gorzelni Krzesk.

Hawaii Summer – orzeźwiająca kompozycja wódki żytniej Chopin i kordiału z owoców marakuii.

Cena dostępnych produktów z linii mieści się w przedziale 37-39 PLN za butelkę 200 ml wystarczającą do przygotowania dwóch koktajli. Biorąc pod uwagę klasę produktu i cenę kilkunastu złotych, za jakość dostępną w najlepszych koktajl barach, Signature Cocktails zwracają na siebie uwagę. Jak twierdzi Artur Wawrzyszczak, przed stworzeniem finalnych receptur musiał przetestować ponad sto wstępnych wersji. Najtrudniejszym było uzyskanie perfekcyjnego balansu smakowego i odpowiedniej mocy w tym wypadku w przedziale 18-33%.

Obserwuj nas:

15,622FaniLubię
25,682ObserwującyObserwuj
183,000SubskrybującySubskrybuj

Najnowsze: